четвер, 6 грудня 2018 р.

 9 клас Урок №23
Тема  уроку. Виробництво деревини й паперу: значення, особливості технологій та чинники розміщення підприємств. Виробництво деревини й паперу в Україні.
Мета уроку: дати учням уявлення про виробництво деревини та паперу; розширити світогляд, обґрунтовувати необхідність раціонального використання лісових ресурсів; розвивати логічне мислення; удосконалювати навички роботи з картами ; виховувати екологічну культуру учнів; сприяти розвитку економічному вихованню, творчому підходу до розв`язання завдань
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання та матеріали: підручники та посібники, географічні карти та атласи, географічні енциклопедії, словники, довідники, газети та журнали
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
 II. Актуалізація опорних знань
Бесіда за запитаннями:
1.           Яку тему вивчали на минулому уроці? (Хімічне  виробництво)
2.    Яку роль виконує гірничо-хімічна промисловість?(Забезпечує сировиною).
3.    Яка роль основної хімії? (Забезпечити виробництво мінеральних добрив).
4.    Яку роль виконує хімія органічного синтезу? (Виробництво синтетичних матеріалів).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Учитель. Які асоціації у Вас виникають зі словом «ліс»?Яке його значення для природи і людини? (відповіді учнів).  
Лісистість країни становить 14 %. 54 % припадає на хвойні ліси, 40 % — на твердолистяні, 6 % — м’яколистяні ліси. Галузі виробляють лише 2,3 % обсягу промислової продукції країни. 75–80 % деревини Україна імпортує.
Лісова і деревообробна промисловість – складна комплексна галузь,чому її ще називають лісопромисловим КОМПЛЕКСОМ?- постараемся знайти відповідь до кінця уроку. 
 Лісозаготівельна промисловість (валка лісу, трелювання його, доставка у центри переробки).
Лісопереробна промисловість (деревообробна, лісопильна, фанерна, меблева, виробництво будматеріалів, целюлозно-паперова, целюлозна, паперова, картонна).
Деревопереробна (лісохімія)
Виробництво кислот, спирту, смоли, каніфолі, гліцерину тощо
Учитель привертає увагу класу до назви параграфа підручника
 Чинники розміщення підприємств  основних галузей ЛПК: сировинний; транспортний; споживчий; водний; енергетичний.
 ІV. Закріплення нових знань,  умінь та  навичок
Прийом «Творча лабораторія»
Робота з картою
Промислові запаси лісу мають Полісся й Карпати. Найлісистіші області — Закарпатська, Івано-Франківська, Ровенська, Житомирська, Волинська, Чернівецька.( показ на карті)
Перегляд відео-ролику (якщо є медіа  обладнання). Виробництво паперу.( https://www.youtube.com/watch?v=1u9_--8pHlA ).
Контроль-тест
1.          Території України,  де ліс немає промислового значення:
а)             Карпати;  Крим;  б)Полісся;  в)лісостепова зона.
2.          Галузевий склад деревообробної промисловості:
а)    лісозаготівельна галузь;  б)лісопилення лісове  господарство;  в) виробництво фанери;
г)меблева промисловість.
3.               Підприємства целюлозо-паперової промисловості України       орієнтуються у своєму розміщенні на:
а)    транспортні шляхи;  в)джерела електроенергії;
б)   джерела сировини;   г)споживача;
в)    наявність висококваліфікованих трудових ресурсів.
4.          Меблева промисловість орієнтується :
а)    на сировину; б)наукові центри;  в)споживача;   г)кваліфіковані трудові ресурси; д)транспортні магістралі.
5.          Виберіть чинник, який не має суттєвого впливу на розміщення підприємств лісової промисловості в Україні:
а)    водний; б)трудоресурсний;  в)сировинний

  V. Домашнє завдання
Опрацюввати відповідний параграф у підручника
Нанести на контурну карту центри лісопромислового комплексу України




Додаток до уроку
Чи знаєте ви, що?..
•        Папір винайшли в Китаї. Китайці робили його з розмочених рослинних волокон. У Європу папір потрапив між 1000 і 1100 роками. Виявилось, що його можна робити з дерева, ганчірок і навіть... зі старого паперу — макулатури. Так з’ясувалося, що папір можна було використовувати двічі!
•        Для виготовлення 1 тонни паперу треба 5,6 м3 деревини. Якщо врахувати, що середній об’єм однієї колоди (дерева) — 0,33 м3, то для виробництва 1 тонни паперу потрібно 17 дерев.

А  з 1 тонни паперу можна виготовити близько 30 тисяч звичайних учнівських зошитів.

Немає коментарів:

Дописати коментар